Advertise

Strasbourg

Už jste se konečně dočkali a jsem tu s novým článkem. Jestli si říkáte "Co jí tak dlouho trvalo?" má to jednoduché vysvětlení. Jak jsem psala, když jsem se vrátila, stihla jsem tak trochu onemocnět. Když jsem ten článek psala, dalo by se říct, že mi bylo relativně dobře, ale následující dny jsem celé prospala, protože to nebylo jenom nachlazení, ale zánět v krku a hrtanu. Doktorka mi předepsala antibiotika, probiotika a spoustu dalších léků a první dny jsem nebyla schopná dojít ani do kuchyně, natož vysedávat nad počítačem. Takže doufám, že příjmete mou omluvu v podobě nového článku.

V pondělí jsme měli sraz až večer, takže byla ještě velká spousta času na to dobalit poslední nutnosti nebo jako v mém případě, prosedět celý den u youtube. Pro moje velké štěstí v ten den pršelo a všechno to stihlo nádherně zamrznout, takže i já jsem si mohla vyzkoušet, jaké je to spadnout s kufrem přímo uprostřed ulice (velmi příjemný pocit :D). Nakonec jsme se tam s mamkou nějak doklouzali a čekala nás velmi dlouhá cesta.

Většinu cesty jsem prospala a ani jsem se nenadála a už jsme se blížili k naší první zastávce ve Stuttgartu a to přesněji v muzeu Porsche. Nakonec to nebylo až tak hrozné a vlastně to byla docela zábava. Byl tam takový simulátor, ve kterém jste si mohli zkusit řízení, které jsem si dokonce zkusila i já a nebyla to vůbec katastrofa (aplaus). Po prohlídce muzea jsme se vydali metrem přímo do centra města, abychom načerpali vánoční atmosféru z tamějších trhů. Trhy měli pěkné, ale na můj vkus byli některé "krámky" trochu přeplácané. Vše jsme si prošli a nakonec jsme s holkama zaparkovali ve Starbucksu, kde jsem konečně ochutnala "Honey &Almond Hot Chocolate", která byla výborná. Zdá se mi, že se u mě tvoří závislost na horké čokoládě.

Poté, co jsme se všichni znovu sešli, jsme se přemístili zpět do autobusu a večer dojeli do Strasbourgu. Hotel byl vlastně docela pěkný. Samozřejmě v rámci školních možností, ale nebyla to žádná katastrofa a já si asi nemám na co stěžovat. Další den jsme trávili celý na trzích v Strasbourgu. Tohle město mě hrozně zaujalo svými nádhernými domky, trhy a vlastně celou atmosférou Francie. Kromě nádherné katedrály Notre Dame de Strasbourg, skvělého oběda a vánočních trhů nás čekala i projížďka skleněnou lodí, při které jsme poslouchali výklad ve sluchátkách. To bych nebyla já, abych neposlouchala anglickou pirátskou /ne jako, že by byla nelegální, ale vážně tam mluvil pirát) verzi pro děti. Po projížďce nás čekal další rozchod a tak jsme nakoupili pár suvenýrů, jídla a hlavně jsme ochutnali svařené víno, které tam mají skvěle ochucené.

Aby jste pochopili, už minulý školní rok jsme jako třída vyhráli příspěvek od Evropského Parlamentu na tento nádherný výlet. V rámci tohoto výletu jsme dostali možnost se podívat i do již zmíněného Parlamentu, ale bohužel počet lidí byl omezen a tak jsem se já, má kamarádka Terka a dvě další spolužačky, vzdaly této příležitosti a čekal nás místo toho celý volný den ve Strasbourgu. A musím vám říct, že i tak jsme si to s Terkou užili. Dali jsme si skvělou snídani, oběd a palačinku. Nakoupili jsme suvenýry a dárky pro nás a jednoduše si užívali vánoční atmosféry spolu. Když jsme se potom všichni sešli v autobuse vyrazili jsme do dalšího vánočně vyzdobeného městečka a tím byl Heidelberg. Bylo to určitě pěkné město, ale všichni jsme byli hladoví a tak naše jediné 2 zastávky byly McDonald a supermárket. Trhy jsme tam ani nenašli, takže jsme se vrátili zpět k autobusu, nafotili pár fotek jako třída a jeli zpět do Česka. Celá zpáteční cesta mi neuvěřitelně utekla, protože jsem opět celou cestu spala. Možná to bylo díky tomu, že jsem začínala být nemocná, ale za tohle jsem i docela ráda.

A to je vše z mého velmi povedeného výletu. Celou dobu mi zlepšovaly náladu mé skvělé spolubydlíci Zuzka s Terkou a musím říct, že jsem si to vážně užila. Doufám, že jste tento týden přežili bez problému a už se těšíte na Vánoce tak, jako já.

4 Comments

1. Za prvé - jsem velice ráda, že už je ti lépe. Za druhé - nemáš ani ponětí, jak moc jsem se na tento článek těšila! Hrozně mě zajímalo, jaké to tam bylo, chtěla jsem vidět tvé JAKO VŽDY ÚŽASNÉ fotky a prostě všechno... No a za třetí - zamilovala jsem se do té poslední fotky! :) Vážně moc pěkné. Ta Vánoční atmosféra musela být suprová, jednou bych taky chtěla vyjet někam za Vánočními trhy. Musí to být nádhera. :)

ReplyDelete
  2. nádherné fotky :) na tento článek jsem se těšila, mile mě překvapil :)

3. Holka, koukej se uzdravit co nejdříve!! :) už jsi nám tu chyběla :) jo, jinak mě včera přepadla nějaká menší chřipka, jelikož smrkám celý den a bolí mě v krku, jak blázen.
    Vím, že bych se neměla smát na to, jak jsi uklouzla s kufrem, ale tak skvěle to popisuješ, že to ani jinak nejde :D neboj, já sama jsem si málem rozbila hubinu, klouzala jsem se u lidlu a málem jsem nevybrala zatáčku, jak to klouzalo, tak jsem skončila na kapotě auta, no :DD
    Tak skvěle to popisuješ, a já ti tak moc závidím, že takhle pořád někam jezdíte, taky by se mi to líbilo :) Fakt, takové výlety, to je něco pro mě. A neboj, já v autobuse taky většinu času prospím :D
    A fotky v článku? jsou naprosto parádní, opravdu! nádherně fotíš, jsi naše šikulka :)
    Je i dobře, že jste si to s kamarádkami užili na plno, tak to má být! :))

ReplyDelete
  4. jsem ráda, že už jsi zdravá :))) na článek jsem se totiž moc těšila :D já byla teď taky nemocná, ale nebyla jsem na tom tak zle jako ty :)) no a zážitek s kufrem... ledovka byla super no :D taky jsem se pěkně klouzala, ale bez kufru :D já jsem málem spadla na schodech a jediné, co mě zachránilo, byla kamarádka, která mě na poslední chvíli chytla :D taky bych chtěla jet na takový výlet, ale u nás ve třídě nehrozí, že bychom něco podobného vyhráli a když už bychom náhodou vyhráli, škola by to zabavila a bylo by po srandě :p ty fotky se mi moc líbí :)) ps: taky si tvořím závislost na horké čokoládě :DD

Thank you for your comment :)