Advertise





Samba

Zjistila jsem, že v každém druhém článku si stěžuji na školu. Dneska to tak nebude, protože díky maturitním týdnům máme absolutně dokonalý rozvrh. Bohužel to není napořád a já se zase vrátím k tomu, jak málo času mám a jak moc unavená jsem. Zatím si ale toho volna užívám plnými doušky, a mezi mé užívání na milion procent patřilo i kino s mou skvělou kamarádkou Ter, kterou už všichni dobře znáte.

Tentokrát jsme se vydaly na film Samba, o kterém jsem slyšela od mamky. Podíleli se na něm stejní režiséři, jako na filmu "Nedotknutelní", který patří mezi mé oblíbené, ale i tak jsem neměla raději velká očekávání, abych neodcházela zklamaná.

Samba se do Francie přistěhoval před deseti lety ze Senegalu. Pracuje načerno v různých zaměstnáních a doufá, že brzy dostane povolení k trvalému pobytu. Jeho neradostná rutina se změní, když potká Alice – manažerku, která trpí syndromem vyhoření a dobrovolnickou prací se snaží dát svůj život zpátky dohromady. Brzy mezi nimi vznikne křehké pouto. Jejich vztah se však nesetkává s pochopením okolí: Sambův strýc synovce varuje, že jej žena opustí, jakmile bude psychicky zase v pořádku, a Aliciiny kolegyně jí zase vyčítají, že si od klienta neudržela profesionální odstup. (zdroj)

Zklamaná jsem rozhodně neodcházela, ba naopak. Byla jsem absolutně nadšená a hned druhý den jsem o filmu musela každému vyprávět. Ať už se jedná perfektní soundtrack, který je opět od Ludovico Einaudi, přes skvělý výběr herců, až po netradiční příběh, vše hodnotím pěti hvězdičkami. Byly zde chvíle, kdy se mi chtělo smát, ale také i brečet. Omar Sy, který ztvárnil jednu z hlavních rolí, má pro mě neuvěřitelné kouzlo a nemůžu se na něj vynadívat.

Na film se určitě někdy znovu podívám a Vám bych doporučovala to samé. Celé bych to shrnula tím, že Francouzi prostě ví jak natočit skvělý film.


PS: Doporučuji si pustit tuto písničku :)

2 Comments

  1. Skvělý film, skvělý den, SKVĚLÁ recenze! Prostě dokonalý článek, úžasná hudba, kterou obě milujeme a velmi přínosný kulturní zážitek. Těším se na naše další společné kino. :)

    ReplyDelete
  2. Vy mě takhle lákáte jít do kina, jenže já stejně nemám čas. :/
    Skvělá recenze, fakt že jo! Samozřejmě mě to láká ještě víc! :-D
    Až budu mít příležitost, tak se na film rozhodně kouknu, protože to zní fakt super..a pustila jsem si pár písniček z filmu...a naprostá nádhera! ♥
    Skvělý článek, skvělá hudba, skvělé hodnocení..to ten film musí být opravdu skvělý! :-)

    ReplyDelete

Thank you for your comment :)