Advertise





Hagrid's Cupcakes

Zdravím všechny. Jako by to byla věčnost, co jsem naposledy zveřejnila nějaký receptový článek. Tentokrát to ani nebylo původně v plánu, ale s výslednými perníkovými muffiny jsem byla nakonec tak spokojená, že jsem si řekla: "Proč se nepodělit i s ostatními?" Proč vlastně takové muffiny? Moje kamarádka Ter měla narozeniny, a já se rozhodla udělat jí dort, který dal Hagrid malému Harrymu v prvním díle Harryho Pottera. Protože ale odjíždí, nechtěla jsem jí domů nosit celý dort, a tak jsem udělala zmenšenou muffinovou verzi. Muffinů nakonec bylo hodně a já si řekla, proč něudělat i nějakou nenarozeninovou verzi. A tak to vzniklo. Tyto muffiny jsou kvůli Terčiné alergii bez laktózy, ale nic se nezmění, když do těsta a krému dáte ingredience s laktózou. Já jsem používala nové bezlaktózové produkty z Kauflandu a musím říct, že jsou chuťově velmi dobré i pro někoho, kdo takové věci jíst nemusí :)


Hello everybody. It feels like forever since I've uploaded last recipe. Today, it is recipe inspired by Harry Potter, my favourite movie ever. My friend Ter birthday day was couple weeks ago and I wanted to make something special for her. She is also huge fan of Harry Potter and I thought: "Why don't you make her cake that Hagrid gave to Harry in first movie?" Unfortunately, she was leaving our city due to vacation and she wouldn't be able to eat whole cake. That's why I decided to bake muffins instead. I decorated 3 of them like Harry's Cake and the rest of them was kind of freestyle. I just wrote random inspirational quotes on them and in fact, I kind of love this idea.









Těsto - ingredience (9 kusů):
200 g polohrubé mouky
2 lžíce kakaa
1/2 sáčku kypřícího prášku
1 lžíce perníkového koření
125 g krupicového cukru
125 ml mléka
1/2 vejce
50 ml oleje

Těsto - postup:
Jednoduše vše smícháte dohromady a výsledným těstem naplníte muffinové košíčky. Já jsem je dělala celkem vrchovaté, ale pokud chcete menší, bude jich pravděpodobně 12. Pečte v troubě předehřáté na 180 stupňů po dobu 20 minut.

Krém - ingredience:
Jíška - 15 g másla, 15 g hladké mouky, 125 ml mléka, 1/2 vanilkového cukru
125 g másla
75 g moučkového cukru
Růžové a zelené barvivo

Krém - postup:
Cukr s máslem utřeme tak, aby vznikl hladký krém. Připravíme si jíšku (já jsem to všechno hodila do hrnce a uvařila, ale maminka říkala, že se to dělá po částech.. radši si to najděte na internetu tedy), kterou necháme vychladnout, a poté jí přidáme do utřeného cukru s máslem. Poté si oddělíme cca čtvrtinu krému, do kterého dáme zelené barvivo a do větší části dáme růžové barvivo. S tím zeleným krémem jsem měla menší problém - pořád jsem nemohla dosáhnout požadovaného odstínu, tak jsem šla do obchodu pro další barvivo, které bylo pravděpodobně "jeté" a celý krém okyselilo. Pak už jsem se bála dávat barviva moc, tak jsem se spokojila se světlou barvou. Máte někdo tip na opravdu tmavý zelený krém? Každopádně růžový krém pak na muffiny natřete tak, aby vypadal trochu upatlaně, a poté zeleným krémem píšete vzkazy, dle vaší libosti. Nakonec necháte ztuhnout a můžete konzumovat.

Dough - ingredients (9 muffins):
200 g of flour
2 tbs of cocoa
1/2 of baking powder (6 g)
1 tbs of gingerbread spice mix
125 g of sugar
125 ml of milk
1/2 of egg
50 ml oil

Dough - procedure:
Mix all the ingredients together and then bake for 20 minutes in pre-heated oven on 180 degrees Celsius.

Cream - ingredients:
Roux - 15 g of butter, 15 g of flour, 125 ml of milk, 1/2 of vanilla sugar (10 g)
125 g of butter
75 g of sugar
Pink and green coloring

Cream - procedure:
Prepare roux and after it's cooled down, mix it with mixed sugar and butter (too many "mix" words). Then separate one quarter of cream and add green colouring to it. To the rest, you just add pink colouring into it. Then just decorate cupcakes just like Hagrid. It can be messy and not perfect and that's the magic of it. 


Pokud chcete vidět narozeninovou verzi, mrkněte na Terčin instagram TADY. To je ode mě vše a těším se na vás u příštího článku :)

3 Comments

  1. Věřím, že kamarádka měla obrovskou radost, cupcaky jsou dokonalé ♥

    GIVEAWAYAnother Dominika

    ReplyDelete
  2. Ahoj, děkuju za komentář u mě na blogu, udělal mi velkou radost! A zároveň jsem moc ráda, že ti komentáře na tvém blogu ode mě dělají radost ♥ Máš být na co pyšná, tvůj blog je jedním z mých nejoblíbenější a každý tvůj článek si moc ráda čtu :) Držím palce, aby jsi blog stále dělala s takovou láskou ♥

    ReplyDelete
  3. Jé, první díl Harryho <3 Všechno nejlepší, Harry! Děkujuu! :D
    http://kvilla7.blogspot.cz/

    ReplyDelete

Thank you for your comment :)