Advertise





England Talk

Poslední trhání osmiček je za mnou a já se rozhodla využít volného času, který teď díky tomu mám, k napsání článku, na který jsem se chystala už pekelně dlouho. Původně jsem měla v plánu natočit na to téma video, ale uvědomila jsem si, že raději natáčím vlogy z cest a festivalů, a že se tedy do toho "sedícího" formátu nebudu nutit. Kromě osvícení ve formě natáčení jsem se rozhodla, že nebudu publikovat outfitové články jen s textem o tom, co na sobě vlastně mám. Líbí se mi články, ve kterých jsou fotky outfitu jakousi přidanou hodnotou a článek by bez nich byl stále stejně dobrý jako s nimi. Už ale dost o tom, jak procitám a raději se vrhnu na téma dnešního příspěvku. O čem vlastně bude? Je to už nějaký ten měsíc, co jsem se vrátila z Anglie a to znamená, že je perfektní chvíle na to, ohlédnout se za tím, co vše mi Anglie dala a co mě naučila.

All my wisdom teeth are out and I can't describe how relieved I am. I decided to advantage free time I have now to finally write article I've been trying to write for hell of a long time. Originally, I wanted to record a video, but I realised I enjoy making travel vlogs much more that recording "sitting" videos. I also realised, I don't want to publish outfit posts with text about what I'm wearing, because these articles are a bit boring for me. I want to share articles where photographs of outfit are something like a bonus and the article would be just as good without them. Enough about my realisations and back to this article. What's today's article going to be about? It's been more than 2 months since I came back from England and it's the perfect time o write something like a summary of what England's taught me.



1. Schopnost mluvit
A teď nemluvím o schopnosti mluvit perfektně a plynule anglicky. To ani náhodou. Pro mě, jako pro introverta, stresaře a neuvěřitelně stydlivého člověka, je mluvení občas problém, ale v Anglii jsem se naučila, že když něco potřebuji, musím si o to říct. Že zeptat se není ostuda a občas i hloupá otázka může vést k příjemnému rozhovoru.

2. Nový pohled na hotelnictví
Když do hotelu jezdíte jako host, jste v některých věcech jednoduše slepí. Jakmile jste na druhé straně toho všeho, dojde vám, že příprava pokojů není lehká a rychlá jako mávnutí kouzelným proutkem a někdy je té práce tolik, že se jednoduše nestíhá. A nemusí to být nutně vaše chyba. Stačí menší zádrhel a už jste o půl hodinu pozadu. Takže pokud příště nebude váš pokoj připraven přesně ve 3 hodiny a vy si musíte chvilku počkat, nebuďte hned naštvaní. A taky si do hotelu vozte vlastní ručníky a šampony.. jen přátelská rada :)

3. Jídlo
Kromě toho, že jsem si musela vařit a to mě naučilo zkoušet nové věci a vymýšlet nové recepty, rozhodla jsem se dát šanci ingrediencím, které jsem dříve neměla ráda. A světe div se, většina mi nejen chutná, ale dokonce jsem si je zamilovala. Dřív bych přísahala, že ananas, houby a avokádo nikdy nepozřu a teď je to moje nová závislost. Takže druhá šance neplatí jen pro lidi, ale i pro jídlo. Pokud vám kdysi dávno něco nechutnalo, zkuste to teď po pár letech. Možná budete překvapení jako já. I když, krupicové kaši asi ještě chvilku odolávat budu..

4. Hospodaření
Neříkám, že ze mě udělala Anglie šetřílka a někoho, kdo nepotřebuje nakupovat a utrácet. Udělala ze mě ale někoho, kdo si dokáže o penězích vést přehled, dokáže myslet na budoucnost, a když chce utrácet, udělá to tak, aby mu stále něco zbylo. Pro někoho je to něco přirozeného, ale já jsem nikdy taková nebyla a tak to vnímám jako velký úspěch. Hospodaření s penězi mi umožnilo udělat si i pár materialistických radostí, o kterých se mi do té doby ani nesnilo. A to už je docela motivační, ne?

5. Nové přátele
Díky práci v hotelu jsem poznala spoustu nových lidí, kteří se určitým způsobem zapsali do mého srdce. Hodně z nich je z Česka, takže nebudu muset jet daleko, abych se s nimi opět setkala, ale někteří jsou třeba z Německa nebo Finska a já už se teď těším, až je navštívím a poznám místo, kterému oni říkají domov.

6. Pochopení pro cizince
Ruku na srdce. Kolikrát jste se v Česku někomu smáli, když mluvil cizineckou češtinou? Určitě minimálně jednou. A kolikrát jste se dívali na cizince, kteří pracují třeba na stavbě nebo v úklidové službě, skrze prsty. Najednou, když jste tím cizincem vy, to vidíte trochu jinak. Vnímáte to, že mluvit druhým jazykem před někým, pro koho je to rodný jazyk, není úplně jednoduché. Že jako cizinec také mluvíte plynule jazykem, který je pro vás přirozený a jednoduchý, zatímco pro někoho jiného těžký. A že nakonec je důležitá ta snaha a to, co děláme pro to, aby byl náš "druhý" jazyk s každým dnem lepší a lepší. A taky to, že vy byste práci někoho za peníze, které jsou pro něj mnohem větší než v jeho zemi, za stejné peníze nedělali. 

7. Odvaha
Jak už jsem říkala, jsem docela uzavřený člověk a také někdo, koho vystresuje úplně všechno. V Anglii se ve mně ale několikrát něco zlomilo a já se sama divím, jak odvážná jsem v těch chvílích byla. Sama jsem vyjela do Londýna na koncert, ze kterého jsem se sama vracela v noci.  Šla jsem se zeptat kluka, který se mi líbil, na telefonní číslo, což není něco, co bych dělala každý den. To, že z toho nakonec nic nebylo, je už vedlejší, protože tak pyšná jsem na sebe nebyla dlouho. A tahle odvaha mi vydržela i v Česku, kde už jsem si několikrát dokázala, že se umím překonat a splnit si i věci, kterých jsem se bála.

8. Cestování & láska k domovu
Sice jsem v práci neměla na cestování nějak extra moc času, ale díky tomu, že jsem byla v nové zemi, i cesty do nejbližších měst byly skvělé. Podívala jsem se do Londýna, Norwich, Oxfordu a Cambridge, kde jsem tu celou dobu žila. Není to nijak velký seznam, ale já jsem ráda, že jsem se podívala alespoň sem a věřím, že budu mít ještě spoustu příležitostí poznat i nějaká nová města. Kromě cestování jsem si začala vážit více svého domova. Uvědomila si, že nezáleží na tom, kde člověk je, pokud se má kam a za kým vrátit.

Určitě je toho, co mě celý pobyt naučil mnohem více, ale v tuhle chvíli zůstanu pouze u těchto 8 bodů. Je něco, co jste se během cesty nebo nějakého pobytu naučili vy? Vyjeli byste i vy na delší dobu za hranice? Určitě mi napište do komentářů váše názory :)



1. Ability to talk
I’m not talking about ability to talk perfectly English. Not at all. For someone like me who is introvert, stressed all the time and shy, sometimes, it can be hard to talk, but in England, I’ve learnt if I need something, I have to ask for it. That ask something isn’t awkward and even silly question can lead to a lovely conversation. 


2. True about hospitality
When you’re in a hotel as a guest, you can be blind to many things. When you’re on the ‘other’ side, you realise it’s not as easy as it may seem. Everything isn’t as quick as magic and people who work in hotels are just people. Sometimes, there’s just so much work you’re not able to finish at time, not even if you try really hard. And sometimes it’s not even you fault. So next time, if your room isn’t ready at time, don’t be mad and wait. And also.. take your own towels and shower gel.
 


3. Food
Living on my own and having to cook meal for myself taught me not only trying new ingredients and creating new recipes, but also giving chance to ingredients I’d used to hate. I’d always though pineapple, avocado and mushrooms are the worst foods ever, but surprise surprise, now I love all of them. So if there’s something you hate try eating it once more. Second chance is not only for people. 


4. Money
I’m not saying I’m the wisest person you can meet when it comes to money. Definitely not. I still love spending money and shopping, but now I think twice before I spend my money on something. I don’t buy things I don’t need and when I buy something, I think about future. For someone it can be natural thing, but for me.. nah. I had to learn how to safe and thanks to that, I could afford thing I’d never thought I would buy. That’s motivating, isn’t it?


5. New friends
I met so many new people and they are now in my heart. A lot of them are from the Czech Republic so it makes easier to meet them, but some of them are from Finland or Germany and I can’t wait to visit them and country they call their home. 


6. Understanding
When you don’t live in your country, you suddenly understand how it feels to be different. Living somewhere where you have to speak different language is different than speaking in that language in school. You speak with someone who is pro and who speaks 100x better than you do. You work in a job for a salary that’s not high enough for them, but for you it’s like a lottery. Suddenly you realise that that’s exactly how you’ve been looking at foreigners in your country. So next time, when you see a foreigner, just be patient.

7. Courage
As I said I’m a really ingoing person and someone who’s stressed about everything. In England, I had moments when I wasn’t and I’m surprised how brave I was. I went to London on my own and went back after midnight. I asked a lovely guy for a number and believe me, that’s something I don’t do. It doesn’t matter we didn’t go out. The most important thing is that I did it. And I’m glad I still feel a bit brave even when I’m back at home. 


8. Travelling & Home
Even though I didn’t have much time to travel I still visit many cities and I will always be glad I did that. I went to London, Norwich, Oxford and Cambridge where I lived. It’s not many places, but I’m still happy for that. I believe there’s still a plenty of time to visit more places. Travelling is amazing, but it could be called travelling without place to come back called home. It doesn’t matter where you are if you have place to come back and people to meet there. 



I know there are more things I’ve learnt, but for now, I’ll stick to those 8 categories. Have you been somewhere where you had to speak different language? Would you go somewhere?





Brýle /Sunglasses - TOPSHOP, Šaty/Dress - Zara, Hodinky/Watch - Daniel Wellington, Boty/Shoes - Toms, Urbanlux




9 Comments

  1. Veľmi pekný článok. Asi vo všetkom s tebou musím súhlasiť. Naozaj je to skúsenosť, ktorá ťa mnohému naučí a posunie ťa ďalej. :) A krásny outfit, tie šaty sú kúzelné.

    http://lamodaeanarchia.blogspot.it/

    ReplyDelete
  2. Moc se mi líbí, když blogerky k outfitu přidají i nějaký hodnotný článek! Téma práce v zahraničí je mi moc blízké a souhlasím se všemi body! Jsem taky introvert, do toho mám ještě celkem nízký sebevědomí, ale život v cizině mě naučil se ozvat, dal mi trochu té průbojnosti a víru v mé schopnosti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Také to mám ráda :)

      Jinak souhlasím. Jako introverta a někoho s nízkým sebevědomím mě to naučilo hodně věřit sama v sebe :)

      Delete
  3. Super článek. Žila jsem rok a půl v Madridu, takže přesně vím, o čem mluvíš. .)

    ReplyDelete
  4. Já byla zatím v zahraničí nejdéle v kuse měsíc, to než se člověk rozkouká, tak už je zase zpátky.. ale myslím si, že po všech stránkách je to dobrá zkušenost. Nejdůležitější je podle mě ten "druhý pohled", opustit stereotyp domova člověka naučí dívat se na věci a lidi i jinak a tady doma by to nejeden člověk potřeboval.

    ReplyDelete
  5. Super článek! Já osobně bych se asi našla ve všech bodech, ale co mě život v zahraničí naučil nejvíce je asi taková ta zdravá "otrkanost" :)

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Diary of M

    ReplyDelete

Thank you for your comment :)